Saterdag 23 Maart 2013

PIDATO BAHASA INGGRIS "CORUPTION"


CRORUPTION
Assalamualaikum wr.wb. We say prayers and greetings for all the blessings we have received and the favors of Allah SWT so that we are given a health and an opportunity to be present in this place. I would like to thank ... which has given me the opportunity to deliver a speech with the theme of 'Corruption' is.
Literal sense of the word corruption is taking or stealing the rights that are not ours to take advantage of the position and deliberately and clandestinely. Many cases of corruption in our country. One of them, which is at present a vigorous case of corruption reported in the media is a case of tax evasion by the unscrupulous tax officials. All my friends, why in our country is more corrupt individuals mushrooming in our country is? guided by state laws that no one is immune to the law, but in reality? Mentally, he stressed faith and lack of sanctions that will be received by the perpetrators of corruption in our beloved country is not clear, the reason for the rampant corruption in the country. How to make the situation worse and not the corrupt can be dealt with firmly so that it becomes a deterrent? The role of government in dealing with corruption in our country should be more addressed to the applicable law so that the deterrent effect sekang for entrepreneurs and officials who have the intention to do so. The Government should also make sure the corrupt arrested and dealt with accordingly. government should also be more in improving safeguards to prevent corrupt practices again. Ladies and Gentlemen, our country does not require a person who only has a mere cleverness but also people who have honesty and a great personality that is not easily influenced by others, and we also should be more concerned with quality rather than quantity, because too many people are smart but only a handful of people who have the honesty of the nation's generation of children must either state that the student was well and not too concerned with IQ, but also emotional and spiritual high that no corruption-born criminals in the future actions to fight corruption should be handled seriously by the government and ourselves. because we all expect corruption to be eroded away from our country. for, let us together fight against corruption by increasing our faith and piety, as well as to ikhlasan us in doing all our duties with sincerity. And thank you so sorry if there are errors wr said. wb.





Assalamualaikum wr.wb. Kami berdoa dan salam untuk semua berkat yang kita terima dan nikmat dari Allah SWT sehingga kita diberi kesehatan dan kesempatan untuk hadir di tempat ini. Saya ingin mengucapkan terima kasih ... yang telah memberi saya kesempatan untuk menyampaikan pidato dengan tema 'Korupsi' adalah.
Arti harfiah dari kata korupsi adalah mengambil atau mencuri hak yang bukan milik kita untuk mengambil keuntungan dari posisi dan dengan sengaja dan secara sembunyi-sembunyi. Banyak kasus korupsi di negara kita. Salah satunya, yang pada saat ini kasus korupsi yang kuat dilaporkan di media adalah kasus penggelapan pajak oleh pejabat pajak yang tidak bermoral. Semua teman-teman saya, mengapa di negara kita adalah individu lebih korup menjamur di negara kita ini? dipandu oleh undang-undang menyatakan bahwa tidak ada yang kebal terhadap hukum, tetapi dalam kenyataannya? Secara mental, dia menekankan iman dan kurangnya sanksi yang akan diterima oleh para pelaku korupsi di negara kita tercinta ini tidak jelas, alasan untuk korupsi yang merajalela di negara ini. Cara membuat situasi lebih buruk dan tidak korup dapat ditindak tegas sehingga menjadi penghalang? Peran pemerintah dalam menangani korupsi di negara kita harus lebih ditujukan kepada hukum yang berlaku sehingga efek jera bagi pengusaha sekang dan pejabat yang memiliki niat untuk melakukannya. Pemerintah juga harus memastikan para koruptor ditangkap dan ditangani sesuai. Pemerintah juga harus lebih meningkatkan pengamanan untuk mencegah praktik korupsi lagi. Saudara-saudara, negara kita tidak memerlukan seseorang yang hanya memiliki kepandaian belaka, tetapi juga orang yang memiliki kejujuran dan kepribadian yang hebat yang tidak mudah dipengaruhi oleh orang lain, dan kita juga harus lebih peduli dengan kualitas daripada kuantitas, karena terlalu banyak orang pintar tapi hanya segelintir orang yang memiliki kejujuran generasi bangsa anak-anak penjahat baik menyatakan bahwa siswa itu baik dan tidak terlalu peduli dengan IQ, tetapi juga tinggi emosional dan spiritual bahwa tidak ada korupsi-lahir harus di masa depan tindakan untuk memerangi korupsi harus ditangani secara serius oleh pemerintah dan diri kita sendiri. karena kita semua berharap korupsi akan terkikis jauh dari negara kita. untuk, mari kita bersama-sama memerangi korupsi dengan meningkatkan iman kita dan takwa, serta ikhlasan kita dalam melakukan semua tugas kami dengan ketulusan. Dan terima kasih maaf kalau ada kesalahan kata wr. wb.



1 opmerking: